Jump to content

30 perc séta és a szervezetben végbemenő változások

2017. 12. 15. 09:05

Úton útfélen azt olvasni, hogy a sétálás mennyire egészséges és azt is, hogy mennyire jót tesz a szervezetnek. Ez tény. Mi viszont annak jártunk utána, hogy miben rejlik gyógyereje, és mi mindent tesz a testünkkel és lelkünkkel egy kis könnyed séta.

Gyakorlatilag akarva-akaratlanul szembe találjuk magunkat a napi megtett lépés mennyiségével és azzal, hogy mennyit kellet volna még talpalni a napi célig vagy épp mennyivel haladtuk túl azt. Elvégre minden telefonban található már lépésszámláló, így nem kerülhetjük el, hogy szembesüljük lustaságunk vagy épp aktív életmódunk mivoltával. De vajon miért jó, ha a telefon kijelzője 7000-nél több lépést mutat a nap végén?

Kevesebb zsír, egészségesebb erek

Egy kiadós, vacsora előtt vagy koraesti séta felpörgeti a metabolizmust, aminek köszönhetően 25 százalékkal kevesebb zsír raktározódik el a szervezetben, ugyanis több energiát használtunk el evés előtt, mint szoktunk, azt pedig valamiből pótolni kell.

Evés után is jótékonyan hat a sétálás, mert serkenti az agyancserefolyamatokat, valamint a túlevés okozta kellemetlen teltségérzetet és a kajakómát is enyhíti.

Intervallumedzésként is alkalmazható

Aki valaha futott már néhány kilométert mondjuk egy kicsit nagyobb odaadással, az tudja, hogy az intervallumedzések milyen fontosak a zsírégetés és a tempófokozás szempontjából. Nos, bármennyire meglepő, egy kiadós sétálás is majdnem olyan hatással bír, mint egy futós intervall, csak épp sétálós kiadásban.  

Ha sétálás közben nem egyenletes tempóval haladuk, hanem váltogatjuk a gyorsabb és lassabb iramot, felgyorsítjuk a szervezet energiafelhasználását és kalóriaégetést. Tehát több zsír égetünk el ugyanannyi idő alatt, ha játszadozunk a tempóval. Nem mellesleg, a sétagyorsaságunk is növekedni fog.

Egyensúlyba hoz

Séta és úgy am block a testmozgás során az agyban adrenalin és dopamin szabadul fel. Utóbbi természeténél fogva csökkenti a stressz-hormon jelenlétét a szervezetben, ezáltal visszaálltja az agyat és a szervezetet a nyugalmi szintre.

Kedélyállapotjavító

A fentiekből következik, hogy a hangulatra is jótékonyan hat. Persze nem csak a hormonális változások miatt, hanem azért is, mert a természetben vagy épp a város nyugalmasabb pontjain történő gyaloglás kikapcsolja az agyat, a buja természet nyújtotta zöld látnivalók pedig vizuális látványnak sem utolsók.

Ha nincs kedved egyedül bóklászni vagy, ha társaságban motiváltabb vagy, akkor csatlakozz valamelyik közösségi sportcsoporthoz. Számtalan sportág közül választhatsz, és nem csak új élményekkel, hanem új ismerősökkel is gazdagodhatsz.

(Forrás: biokalauz.hu | Kép: pixabay.com, pexels.com)