Jump to content

Szoktál magadban beszélni? 4 remek hatása van!

2017. 12. 15. 15:05

A magában motyogó embert gyakran bolondként könyveljük el, holott, ők csinálják jól! Az önmagaddal folytatott, akár félhangos konverzációnak ugyanis számos haszna van. Tudtad ezt?

Kevesen beszélnek magukban, még kevesebben figyelnek a belső párbeszédre. Persze nem a skizoid, „hangokat hallok” állapotra kell gondolni, hanem arra, amikor egy vitás helyzet után átgondoljuk, és kvázi megvitatjuk magunkkal a dolgot. A belső párbeszéd nem csak kételyek és kérdések helyes kezelésében segít, hanem az agy más részeire is hatást gyakorol.

Fokozza a koncentrációs készséget

Pont az ellenkezőjét feltételeznénk az olykor félhangosan magában beszélő emberről vagy az elmélyült, önmagában párbeszédes folytató alakról, ám mint kiderült, ha egy feladat elvégzése közben magunkban beszélünk sokkal fókuszáltabbak tudunk maradni.

Példának okáért, főzés közben a recept hangos ismételgetése, míg bútorösszeszerelés közben a leírás felolvasása fokozza a hatékonyságot.

Stressztűrőbbé tesz

Emlékezzünk csak vissza a vizsgák előtti drukkra: szinte magunkban mantáztuk a megtanultakat újra és újra. Amikor pedig elérkezett az idő, sokkal magabiztosabban, szinte megállíthatatlanul adtuk vissza a leckét.

Ez nem véletlen. Ha az ember felkészül, és előre begyakorolja mi, mikor fog következni, milyen kérdésre milyen választ ad, az nagyban csökkenti a stressz-szintet, így a koncentráció is könnyebb lesz.

Ugyan ez a helyzet az állásinterjún is. Ha előre felkészülünk, és kvázi magunknak feltesszük a leggyakoribb kérdéseket, és meg is válaszoljuk, sokkal magabiztosabbak és nyugodtabbak leszünk majd az éles helyzetben.

Növeli az önismeretet

Ha egy adott problémát több szemszögből is igyekszünk átlátni, és megvitatni magunkkal, az abból fakadó megoldások és az arra adott reakciók személyiségünk újabb és újabb rétegeibe engednek betekintést.

Célorientálttá tesz

A kimondott szónak súlya van. Így van ez a rossz és jó dolgok esetében is: a sértések fájóbbá a kitűzött célok pedig realisztikusabbá válnak. Minél többet ismételgetjük és beszéljük meg magukkal az adott, nap, hét vagy hónap célkitűzéseit, annál sikeresebben teljesíthetjük azokat.

A magyarázat csupán annyi, hogy kimondva minden más színben tűnik fel. Halljuk és tudatosítjuk magunkban a kimondottakat, és igyekszünk aszerint cselekedni. Épp ezért inkább mindig a jó dolgokat, és az elérni kívánt célt és az afelé vezető út mozaikjait mantrázzuk magunkba, hogy végül sikerrel járjunk.

Nem kell attól tartani, hogy magában beszélni, csak az őrültek szoktak, mert egészséges mértékben, hasznosabb, mint elfojtani az összes gondolatunkat.

(Forrás: biokalauz.hu | Kép: pixabay.com, pexels.com)