Jump to content

Tízezrével jöhetnek az elektromos autók Magyarországra

2014. 05. 08. 15:34

A PwC Magyarország legfrissebb, Merre tart az elektromos autók piaca? című tanulmánya szerint 2023-ra az elektromos járművek futásteljesítménye éves szinten eléri a hagyományos hajtásúak jelenlegi futásteljesítményét. A tervek szerint kilenc év múlva akár 52 000, többségében hibrid, kisebb részben tisztán hálózatról tölthető gépjármű lehet ekkor Magyarországon. A folytatásban megfelelő szabályozási rendszerrel, infrastruktúrával és támogatásokkal pedig – melyeket például a közelmúltban első olvasatban elfogadott EU-s irányelv is ösztönöz – a járművek száma ennek akár két és félszeresére is ugorhat.

Szakemberek szerint az elektromos gépjárművek robbanásszerű elterjedésének legfőbb gátja, hogy az akkumulátor- fejlesztésben továbbra sem történt olyan érdemi áttörés, amely az elektromos hálózatra csatlakoztatható gépjárművek technikai korlátait jelentősen csökkentette volna.

Az elektromos közlekedésben jelenleg az Amerikai Egyesült Államok jár az élen. Ennek egyik legfőbb oka, hogy jelentős támogatási rendszereket alakítottak ki mind az autógyártók, mind a járművásárlók számára. A jövőben azonban a megújuló energiák felhasználásában mindjobban előretörő Kína veheti át a vezető szerepet az elektromobilitásban.

Az Európai Unió elsősorban környezetszennyezés-csökkentési és innovációs célból ösztönzi az alternatív hajtású járművek elterjedését. A PwC szakértői az autógyártók termelési előrejelzéseit alapul véve két forgatókönyvet készítettek a hazai elektromos hálózatról tölthető gépjárművek számának előrejelzésére:

A realista forgatókönyv szerint 2023-ra több mint 52 ezer lehet a hazai utakopn futó elektromos járművek száma, míg az optimista forgatókönyv szerint kilenc év múlva már mintegy 139 000 autó, kisteherautó, busz és motorkerékpár is tölthető lesz az elektromos hálózatról.

Fotó: freedigitalphotos.net forrás:biokalauz.hu/vg.hu