Szakemberek szerint az elektromos gépjárművek robbanásszerű elterjedésének legfőbb gátja, hogy az akkumulátor- fejlesztésben továbbra sem történt olyan érdemi áttörés, amely az elektromos hálózatra csatlakoztatható gépjárművek technikai korlátait jelentősen csökkentette volna.
Az elektromos közlekedésben jelenleg az Amerikai Egyesült Államok jár az élen. Ennek egyik legfőbb oka, hogy jelentős támogatási rendszereket alakítottak ki mind az autógyártók, mind a járművásárlók számára. A jövőben azonban a megújuló energiák felhasználásában mindjobban előretörő Kína veheti át a vezető szerepet az elektromobilitásban.
Az Európai Unió elsősorban környezetszennyezés-csökkentési és innovációs célból ösztönzi az alternatív hajtású járművek elterjedését. A PwC szakértői az autógyártók termelési előrejelzéseit alapul véve két forgatókönyvet készítettek a hazai elektromos hálózatról tölthető gépjárművek számának előrejelzésére:
A realista forgatókönyv szerint 2023-ra több mint 52 ezer lehet a hazai utakopn futó elektromos járművek száma, míg az optimista forgatókönyv szerint kilenc év múlva már mintegy 139 000 autó, kisteherautó, busz és motorkerékpár is tölthető lesz az elektromos hálózatról.
Fotó: freedigitalphotos.net forrás:biokalauz.hu/vg.hu